ElsaWintercamp.blogg.se

Hej, jag heter Elsa Wintercamp och detta är min blogg om Star Stable Online!

Smak prov av fanficion

Kategori: De fyra systrarna - Fanfic

 
 
 
 
 
Första delen av De fyra systrarna - En Star Stable saga kommer snart
 
Ville bara säga lite kort om vad min fanfiction kommer att handla om, för snart kommer första delen! 
 
Jo, när jag precis börjat med att spela Star Stable så träffade jag två jätte snälla tjejer och vi började att rollspela i spelet. Efter nästan 2 år började min lillasyster också att spela Star Stable och hon började rollspela med oss. Vi gjorde det väldigt länge, och vi träffas fortfarande ibland och rollspelar. En dag för några månader sedan började jag skriva ner det vi spelat hittills och det är det jag kommer att lägga ut här på bloggen. 
Jag hoppas att ni kommer uppskatta det, men jag vill bara säga en sak nu i förväg. 
 
Allt detta är på hittat av mig och mina tre vänner, inget av det som skrivs har hänt på riktigt och jag vill inte att någon kopierar detta från mig! Det räknas som stöld och jag kan polis anmäla det. Visa respekt för det jag har kärt och det jag har jobbat hårt med att åstadkomma! Och snälla nu, inget hat! 
 
Här kommer nu ett litet smakprov!
 
De fyra systrarna - En Star Stable saga 
 
Jag ligger ner i gräset. 
Solen skiner och jag känner hur värmen sprids genom min kropp och hur lugnet ligger över mig som en tjock filt. Lisa ligger knappt en meter ifrån mig och pratar. Jag hör inte vad hon säger, men vad spelar det för roll? 
Sommaren är här! Jag har lust att sjunga och dansa av lycka! Ingen skola, inga läxor, ingen skolbuss att hinna med på morgonen och ingen stress med att hinna med ridningen efter skolan. 
Solen värmer och träden susar tyst. Känslan av friheten är total. Jag känner hur jag blir allt mer sömnig. 
Lisas skratt väcker mig ur mina drömmar. 
"Elsa, upp och hoppa, din latmask! Nu ska vi ut och rida!"
Lisa står på knä brevid mig i gräset och ler. Hennes svarta hår glänser på hennes axlar. Långsamt drar jag fingrarna genom mitt egna röda hår. Det är både längre mer välkammat än Lisas, ändå har hon det vackraste hår jag sätt. Lisa reser sig upp och för fingrarna till munnen. Hon busvisslar. 
Darkdancer lyfter sitt mörkbruna huvud och gnäggar till svar. Lisa visslar igen och genast börjar Dancer galoppera vilt och snabbt mot oss.
Ember följer efter i en betydligt mycket lugnare och stadigare galopp. Han är bra mycket lugnare än Lisas häst, och det är jag glad för.
Jag känner lyckan av att Ember finns. 
 
 
Hoppas att ni tyckte om den här delen, resten av del 1 kommer snart!!
 
/Elsa
Kommentera inlägget här: